Dag tre - 'U.K. Border Patrol ikväll på Kanal5'

Dagens inlägg ska inte bli särskilt långt eller djupt. Det ska faktiskt bli lite utav en läxa.

Jag skulle verkligen vilja att du i någon eller några minuter funderar på en sak. När de första människorna började tassa omkring på den här jorden för jag-vet-inte-hur-många år sen fanns det ju naturligtvis inga länder eller landsgränser. Om det skulle finnas liv på en annan planet och de kom för att hälsa på oss här på jorden (jag vet hur det lät!) - tror du att de då skulle se på oss som en svensk, turk och en chilenare? Eller tror du att de skulle se på oss som jordmänniskor? (Nu vet jag att de kanske inte direkt kallar våran planet för jorden som vi, men ni förstår vad jag menar).

Så vad är ett land mer än en fylld vattenflaska i en swimmingpool? Det är vatten runt flaskan och i flaskan. Samma vatten. Men lite utav det är i en flaska. Begränsat. När folk inte tänker på detta är det lätt att börja hata. Lätt att säga att alla invandrare ska skickas hem. Den första människan som någonsin satt sin fot i Sverige, eller inanför den gräns som avser landet Sverige, vandrade ju bevisligen i landet. Invandrare. Jävla invandrare.

Hör gärna av er med era egna åsikter. Jag hoppas verkligen att ni funderar och så hoppas jag naturligtvis även att ni får en trevlig dag allesammans. Satan vilket underbart höstväder det har vart i Stockholm idag.

Kärlek
Elias Mikael Hemmilä

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Du är bäst!

2010-09-23 @ 17:06:19
URL: http://kulusoy.blogg.se/
Postat av: Frida

Im so proud! :)

2010-09-24 @ 10:24:18
Postat av: Anders

Folk vill ha sitt eget vatten för sig själva.

Det gäller att kunna samsas, men det lär inte hända då det har funnits "vattenflaskor" en väldigt lång tid.



Kanske när folk slutar kalla sig för svenskar, kanadensare, amerikanare, finnar, danskar osv osv så kanske vi kan börja kalla oss för människor, och komma bättre överens.

2010-09-24 @ 18:16:19
Postat av: STONEISLAND

Ni blundar för vad en blind man kan se. Idioter.

2010-10-03 @ 09:20:13
Postat av: STONEISLAND

Anders, din kommentar är nog bland det dummaste jag någonsin fått VANäran att läsa.

2010-10-03 @ 09:41:14
Postat av: Kasper

Bra skrivet, diggade flaskliknelsen.

2010-10-28 @ 12:59:48
URL: http://tankefoda.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0